NEVELÉSTUDOMÁNY A FILOZÓFIA TÜKRÉBEN

Utolsó módosítás: 2019. szeptember 23.

A magyar neveléstudomány és a filozófia címmel rendezett konferenciát május 30-31-én az Eszterházy Károly Egyetemen a Nevelésfilozófiai Kutatócsoport, amelynek vezetője dr. Schwendtner Tibor, a Filozófia Tanszék egy. tanára.

Köszöntőjében dr. Pintér Márta Zsuzsanna, a Bölcsészettudományi és Művészeti Kar dékánja úgy fogalmazott: habár a Filozófia Tanszék kicsi, az ilyen rendezvények mégis a nagyságát bizonyítják. Kiemelte továbbá, hogy a tanszék felvállal egyfajta integráló szerepet, hiszen ezúttal is a neveléstudomány területét vizsgálták filozófiai szemszögből.
A dékán asszony szólt az egyetem pedagógusképzésének tervezett megújításáról is, s hozzátette: reméli, hogy a konferencia eredményei beépülhetnek majd az egyetem formálódó reformokba.


Az első előadást Németh András, az ELTE professzora tartotta A magyar neveléstudomány filozófiai hagyományai címmel, és elsőként azt a kérdést vetette fel: létezik-e önmagában magyar neveléstudomány, vagy érdemesebb nemzetközi szintekben gondolkozni. Kijelentette: filozófia nélkül nincs tudomány, a későbbiekben pedig egyebek mellett a teológia és a filozófia kapcsolatát vizsgálta.

 

A konferencia az EFOP-3.6.1-16-2016-00001 Kutatási kapacitások és szolgáltatások komplex fejlesztése az Eszterházy Károly Egyetemen pályázat keretén belül valósult meg.

 

A konferencia programja a következő linken érhető el:

Letölthető dokumentum


< Vissza